fredag 27 maj 2011

JAG VANN inte den här gången heller!

Nu är jag hemma i Karlskoga en sväng efter en riktigt bra och rolig vinter. Nordiska Mästerskapen höll hög nivå som vanligt. Hade två bra åk och ett åk med krasch så ingen vinst i år heller. Slutade på en 19e plats tillslut.


En sak som är säkert är att jag har den fetaste NM tröjan.


Åkte bräda 2gånger i vintras vilket var galet kul så jag blev sugen att prova att ställa upp i brädklassen. Gick klocrent i kvalet och låg på en 5e plats likaså i Alpin klassen. Kvalet skulle ha räckt för mig på bräda, blev lite tufft att åka brant och stenhårt Finalåken så slutade på en 11e plats totalt på bräda.



Kvaldagens uthopp, christine hjälper mig att hitta riktningen..




Hänger en 360 på sista klippan i första finalåket vilket jag fick ångra eftersom jag överroterade och krascha.


Finalåk 1 Ravinen. Bland det hårdaste jag åkt, förutom JAPAN..



Umgänge med på toppen med topp 6. Det här är det sista vi ser av Mosse (killen i ljusgrönt) innan han gör kullerbytttor nerför berget. Han mår efter omständigheterna bra.


Finalåk 2 i Branten, kom upp ca 2 min innan start hann inte mer andas sen köra. Satt en 360 i det åket till skillanden från dagen innnan vilket var ruskigt skönt!


Firade min 25års dag lite i fäörväg med Syster Mia-Linn och Christine Hargin. Ett stort WOW på den kvällen..


Träffa på Tony Alva på västerbron, han körde den gamla vanliga posen.

1 kommentar:

  1. Det spelar ingen roll att du inte vann denna gång heller, du är vår idol ändå !
    Kör hårt och blogga oftare.

    SvaraRadera