måndag 14 december 2009

Sommarskidåkning..

Karlskoga min hemstad av alla ställen erbjöd fantastisk sommarskidåkning. Korta men exponerade åk. Har ni vägarna förbi Karlskoga till sommaren hör av er så kör jag mer än gärna en guidad tur.
Denna härliga sommakväll innehöll även en livsdebut på skidor för min Indiske vän Niklas.
Då min gamla hemmabacke Lunedet har lagt ner verksamheten på grund av brist på intresse och snö försöker vi med lite nytänkande skapa ett intresse igen på nytt och inte lika väderberoende underlag.
Förhoppnings flyttar vi över poma liften redan till sommaren.


Niklas står och njuter innan han gör sin livsdebut på skidor...


Klart det finns möjligheter att droppa


Optimala förutsättningar denna sommarkväll


Hike

Men nu är vintern här och jag sticker till Ramundberget tidigt imorgon. Ska dit med SOS och fota nästa års kläder. Hoppas det inte blir allt för mycket poserande så man hinner hoppa runt lite på skidorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar